Zgloszenie kasy fiskalnej mobilnej

Jeżeli prowadzisz restaurację, bar, kawiarnię albo fast-food z zapiekankami niniejszy towar stanowi dla Ciebie. Od 2015 roku każda osoba prowadząca w Polsce punkt gastronomiczny, również tzw. "małej gastronomii" ma cel rejestrowania sprzedaży poprzez kasę fiskalną niezależnie od wielkości swoich obrotów.

W działalności w terenach gastronomicznych możemy wystąpić dwa pierwsze rodzaje urządzeń: kasę fiskalną, czyli urządzenie działające samodzielnie oraz drukarkę fiskalną, jaką należy podłączyć do komputera z aplikacją sprzedażową, ponieważ nie jest ona nawet własnej klawiatury. To inne rozwiązanie traktowane jest w prawdziwych restauracjach czy sieciach szybkiej obsługi. Małe lokale zwykle nie są programów komputerowych do obsługi klientów przy poszczególnych stolikach. Kasa fiskalna dla gastronomii powinna być mało charakterystycznych cech, odróżniających ją z zwykłej kasy finansowej i umożliwiających pracę kelnerom lub gospodarzom, takich jak: podwyższona wytrzymałość na zalanie i zabrudzenie, wytrzymały akumulator, szybką wymianę papieru, intuicyjną i popularną obsługę czy szybki wydruk paragonu, dla klienta jaki z niecierpliwością czeka przy stole na nasze rozliczenie. Dodatkowym walorem jest okazję zapisu elektronicznej kopii paragonu, pozwalająca na zapisywanie wydruków np. na karcie pamięci, co poprawia ich przechowywanie przez wymagane przepisami 5 lat. Kasa fiskalna dla gastronomii powinna zawierać odpowiednie wymiary, pozwalające na jej naturalne użytkowanie na ladzie czy przy stołach oraz przenoszenie po wszystkim lokalu, a także nowy i średni design. Oprogramowanie gastronomiczne pozwala na dokładne monitorowanie sprzedaży oraz długie rozliczanie kelnerów. Zakup kasy fiskalnej znaczy dla wielu rozpoczynających działalność sam z znaczniejszych kosztów, więc warto wspomnieć, że przy zastosowaniu kilku warunków można dojść na ten projekt ulgę, sięgającą nawet 90% ceny kasy. Warto także dobrze wcześniej rozejrzeć się za kasą dla gastronomii, żebym mieć ofertę jej przetestowania oraz szkolenia pracowników z podstaw jej zużywania i współpracy z pomysłami do obsługi punktów restauracyjnych.